Tuesday 19 February 2013

Kucing yang comel

Assalamualaikum...

Hello hello semorang! So, today is the day yang totally sibuk ngan subjek add drop saya bagi subjek-subjek yang tertentu. Well, as a student degree... semua benda nak kena urus sendiri. Kalau masa kat sekolah or matrik dulu,jangan harap nak buat status cenggini. Semuanya, dah diatur dan tersusun rapi. 
Like a boss! *krik krik. Bunyi cengkerik*
Ehh,, saya masih bercuti! (walhal, kelas dah bermula). Sem ni sahaja okay. Tak nak dah buat hal pas ni. Tapi tak janji lah kan. hiks.
So, ini lah dia... si comel. My sister yang punya.*husband dia senanya* The abang ipar sangat minat bela kucing. So, hari tu dia beli si papa, dan si mama... and satu lagi tu kembar si mama. Tapi dah mati. Ntah lah sakit apa. So, tinggal ni sahaja lah. Yang si anak tu, tak tahu lah, bila dia lahir.. tapi before saya pergi UPSI, bulan 9 ri tu... masih tiada lagi. Ntah berapa bulan agaknya.*Untunglah.. kecik-kecik dah masuk tenet* Comel tak? comel tak? *eksaited*


Secara konklusinya.., sis ada 3 ekor persian kitty and 1 ekor american short hair. Tapi, sempat amik gambo yang 3 ekor tu sahaja. And paling nakal sekali , is the anak. Sis bagi nama pipy. Masa nak shoot ni, dia nak grab channy saya. hiks. Noty sangat.
Then, yang si papa pulak , asal nak shoot... malu2 kucing pula. Dah kenapa nya? dah memang kucing pun. lahaiiiii..








Hah tengok tu... pipy dah mula nak kejar tangan saya. Nak bermanja kononnya. Jeles lah tu, orang bermanja ngan si papa. hiks.



And the white dah datang dah nak ambil alih photoshoot ni.



See? told yah. Si pipy menyerah kalah dan pergi meninggalkan mereka. Sungguh nakal putih tu.




Hah. Part ni tak leh bla... Pipy sanggup panjat tepi cage tu nak bermanja ngan tangan saya. Maklum lah bebudak masih. Kasih sayang amat diperlukan. :)






Comel kan. kekadang , rasa nak gelak tengok gelagat the anak. Pa tak nya, sebok nak bermanja. Hah. lupa lak, si anak tu nama dia pipy. And the papa, is Elang, and the mama is Nada. Yang putih tu, tak tanya kakak lagi. hiks. Hari tu servay2 price spesis kucing ni... nak sampai 2k juga lah. Itu baru kat MAHA, belum lagi kat Pet Store. Nasib lah dah ada anak kucing ni. Family dorang pun dah berkembang. Memandangkan the sister dah ada persian kitty ni, saya nak....
nak Glider! dari dulu lagi nak bela glider. sob.sob. Tapi tidak mengapa, lepas study... saya nak cari glider. :D 
Senang sikit nak jaga. Betul tak? :D 
Okay lah, harap u oll enjoy tengok gelagat cik pipy tu. See yah.
Assalamualaikum. bye-bye. titik.


❤Terima kasih kerana sudi singgah!❤

No comments: