Sunday 17 February 2013

Kenangan Tercipta part 1



Assalamualaikum... 
Heyyo! So, awak2,,, rindu saya tak?cepat angkat dagu!*bunyi paksaan* Bunyi dah macam minyak dagu .
By the way, menghilang tanpa kabar kan sebelum ni. Well, im on vacay..
So, dok nyebokkan diri ngan vacay! Eksaited giler2 weyh. So me!
Cuti ni, saya akui, saya sangat friendly. Kenapa pulak? Pa tak nya, (ehh, Jawab sendiri)
dok sebok pot pet pot pet kat twittah and watsapp. Kemain lagihh.
Seperti orang veteran cakap, *Amboi!* Hidup ni biar ramai kawan. Betul tak? 
Ehh, balik ke isu kenangan tadi tu,
Tau tak? tau tak? tau tak? Cuti ni, rasa macam melekat kat hati.
Kenapa pulak? Banyak giler2 kenangan yang tercipta.(Dua kali jawab sendiri ) Ohh! sunggu tak disangka. 
Ni dah nak mula bercerita dah neyh... Dah buat muka eksaited nak bercerita dah,.. Nampak tak? nampak tak? (Maaf, agak gedik disitu. duh, i tak kesah)
Ok, cuti ni... basically ... saya dah jadi suri rumah yang berjaya! Yeah! Mum should be proud of me. 
Maaf, riak sebentar. Astaghfirullah..
Okay, Then...Biasa lah kan, kerja kat rumah.. i think u oll pun dah tahu kan.
Secondly, saya dah upgrade dah pengetahuan dalam bidang masakan.
Tak pandai sangat pun.. tapi at least... kita kena lah belajar. Nama pon dah pompuan.
Tapi kena bagi kredit juga lah kan... So, thanks to myresepi.com. Inilah rahsianya! *Muka tak boleh bla* 
Betul tak? betul tak?
Sadly, cuti tu saya jatuh sakit. sob. sob. *Muka seposen*
Yalah, dah terbiasa cuaca panas... Nak adapt cuaca kat kampung.. memang take time.
Saya terpaksa ulang alik dari klinik/hospital .... Dan... macik2 nurse pun, dah jemu agaknya. Dah rezeki u oll macik, syukurlah. 
Masa kat kampung tu, memang tak kuar sangat lah. Kalau keluar pun, ngan mum. Or ngan sis, or ngan family. Kuar ngan kawan hujung2 time saya dah nak balik dah. Memang katak bawah tempurung. *hiks*. Tapi still, bersosial ngan kawan2 kat fb and twittah. Tak boleh lepas okay. 
Oyah! ada satu ni kenangan yang serius mencuit hati anda2 semua tahap orang nak pengsan.  Hari tu, more spesifik lagi... malam tu, saya ngah tengok satu cite ni. The return of Chen Zhen. Tapi time tu, iklan.... si mama pulak sedang kemaskan tempat tidur dia. Pastu, dia dok nyebok kejap kat dapur. 
Cuci muka kut.. ntah lah. Suddenly.... 
Dalam nada yang perlahan, saya senyap2 baring and pakai selimut mom. Memang diselubungi blanket mum.
hiks. Pastu, mum pangil2 nama saya. Saya dok senyap jak. Tapi serius, tahan gelak separuh mati. 
Yang lucu nya, dia memang tak perasan langsung. Yelah, selimut tu tebal giler2. 
Saya pun, kecik. Ehh? kecik ker?
Pastu, mom mati-mati ingat saya ke tandas. Time tu gak lah saya tak boleh sesangat nak tahan ketawa. Then, saya buka sahaja selimut  tu, mom melatah. Then, we laugh. Serius, lucu. 
For me, buat mom happy is the precious memory that ever happened in my life.
Tapi, nasib mum have no sakit jantung. lau tak, naye okay.
So, cerita cuti ni akan bersambung. Stay tune u all.... 
Bye... Assalamualaikum. arigato gozaimass. ^.^ titik.



❤Terima kasih kerana sudi singgah!❤

No comments: